ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان: این را می‌دانیم که مردم از ما انتظارات زیادی دارند. نخستین اقدام مهمی که صورت گرفته ایجاد امنیت است. بعد از آن به‌دنبال اشتغال‌زایی و فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری هستیم تا اوضاع اقتصادی مردم خوب شود. یکی از دلایلی که تاکنون نتوانسته‌ایم اقدام مناسبی انجام دهیم مسدود شدن سرمایه‌های مردم افغانستان توسط آمریکاست.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفتگو با همشهری: از بانک‌ها نتوانسته‌ایم پول استخراج کنیم. در 20سال اشغال افغانستان، اشغالگران کاری اساسی و بنیادی نکرده بودند که مردم از فقر نجات پیدا کنند. زمانی که ما آمدیم مردم با مشکلات زیادی دست وپنجه نرم می‌کردند.

مسئله دیگر به رسمیت نشناختن طالبان است که جلوی پیشرفت‌های ما را می‌گیرد. ما تلاش شبانه‌روزی خواهیم کرد تا در عرصه سیاسی و اقتصادی موفق عمل کنیم. با اجرای یک پروژه‌ در کابل برای 40هزار افغان اشتغال‌زایی صورت گرفته و در مقابلش گندم داده می‌شود. این پروژه 2‌ماه طول خواهد کشید. ما در تلاش هستیم تا با سرمایه‌گذاران همکاری کنیم. اقداماتی در دست داریم که مردم هیچ وقت اعتراض و شورش نکنند.

دراین‌باره بخوانید؛ انتظار سقوط زودهنگام کابل را نداشتیم

گفتگو: مصطفی شوقی

تصویر و تدوین: مسعود ساکی

کد خبر 650293
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    4 0
    طالبان گروهی تروریست وآدمکش هستند،بیچاره مردم افغانستان
  • AU ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    2 0
    طالبانی که سر میبرد ، زنده زنده آتش میزند ، آثار تاریخی را نابود میکند حتی بله مجسمه های پلاستیکی در مغازه ها رحم نمیکند امنیت مردم را تامین میکند ؟